Педагогічні читання – одна з продуктивних форм методичної роботи з підвищення професійної компетентності педагогів, що дозволяє вивчити та перейняти перспективний педагогічний досвід, обговорити актуальні проблеми освітньої практики, визначити шляхи їх вирішення.
Так, 4 січня в ДНЗ «Браїлівський професійний ліцей» ліцеї відбулися щорічні січневі педагогічні читання, організовані методистом ліцею Дрозд С.В., на тему «Комплексний підхід до проблеми розвитку продуктивної мотиваційної спрямованості до навчання. Шляхи оптимізації роботи».
Січневі педагогічні читання у ДНЗ «Браїлівський професійний ліцей» пройшли на досить високому методичному та науковому рівні та викликали в присутніх масу зацікавленості та обговорення.
Метою заходу стало удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників, оновлення інформаційного та методичного забезпечення навчально-виробничого та виховного процесу, впровадження нових технологій, форм і методів професійної підготовки учнів, сприяння творчому та професійному розвитку педагогічних працівників, поширення перспективного досвіду в педагогічній діяльності. Це дало можливість кожному не лише узагальнити свій власний наявний досвід, але й збагатити його досвідом колег, розробити нові форми його впровадження.
Цікавою та змістовною стала доповідь методиста ліцею Дрозд С.В. на тему «Мотивація навчальної діяльності учнів. Практичне застосування». Методист звернула увагу всіх учасників заходу на навчання в цілому, як вид діяльності. І в даному випадку мова йшла про навчання як учнів, так і педпрацівників в цілому, успішність якого залежить від мотивації тих, хто навчає та тих, хто навчається. Також методистом було розглянуто стратегії управління мотиваційними процесами у навчанні та проведено паралель між минулим та сьогоденням, та разом з присутніми дійшли висновку, що проблеми мотиваційної спрямованості до навчання були в минулому та мають місце і в наш час. Методистом було наведено приклади практичного застосування комплексу методів та прийомів для розвитку мотиваційної спрямованості учнів ліцею.
Під час педагогічних читань присутні заслухали доповіді на тему:
- «Мотивація навчальної діяльності учнів на уроках хімії» (викладач хімії Суханова К.В.);
- «Інтерактивні технології – як вагомий важіль розвитку мотиваційної спрямованості учнів на уроках виробничого навчання з професії «Кухар; Кондитер» (майстер виробничого навчання Пастухова О.М.);
- «Мотивація навчання учнів на уроках виробничого навчання з професії «Слюсар-електромонтажник» (майстер виробничого навчання Гаврилюк В.В.);
- «Шляхи формування мотивації до навчання» (викладач математики Богатченко С.М.);
- «Мотивація учнів до вдосконалення фізичного здоров’я учнів» (викладач фізвиховання Суханов В.С.);
- «Психологічні аспекти мотиваційної готовності учнів до навчання» (психолог Рекало Д.А.).
Викладачі та майстри виробничого навчання поділилися власним досвідом з виникненням та доланням труднощів розвитку продуктивної мотиваційної спрямованості до навчання роботи з застосування мотивації у всьому навчальному процесі. Так, викладач хімії Суханова К.В. «Мотивація навчальної діяльності учнів на уроках хімії» захопила присутніх власним практичним досвідом розвитку мотиваційної спрямованості в учнів до навчання. До доповіді залучалися всі присутні, було проведено паралель взаємозв’язку хімії та професій кухаря, слюсаря та електромонтажника.
Практичний психолог Рекало Д.А. у своїй доповіді «Психологічні аспекти мотиваційної готовності учнів до навчання», розповіла про психологічні труднощі, які виникають у учнів та педпрацівників з даного питання.
Прослухавши та обговоривши доповіді, всі присутні дійшли висновку, що мотивація є особливо важливим і специфічним компонентом навчальної діяльності. Через мотивацію педагогічні цілі швидше перетворюються на цілі учнів; через зміст формується певне ставлення учнів до навчання та усвідомлюється його ціннісна значущість для особистісного, у тому числі інтелектуального розвитку.
Отже, педагогічні читання − це лише один із підходів до досконалості, це простий інструмент, і не вимагає яких-небудь попередніх існуючих знань, щоб почати подорож до досконалості.